اخبار و مطالب ورزشی-لوازم ورزشی

اخبار و مطالب ورزشی-لوازم ورزشی

اخبار و مطالب ورزشی-لوازم ورزشی

اخبار و مطالب ورزشی-لوازم ورزشی

لوازم ورزشی‌ که باید در باشگاه ورزشی خانگی خود داشته باشید

برای داشتن بدنی متناسب و خوش فرم لزوما عضویت در باشگاه ورزشی آن‌چنانی ضرورتی ندارد. انتخاب لوازم ورزشی درست برای باشگاه ورزشی خانگی‌تان می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش موفقیت و رسیدن به اندامی ایده‌آل داشته‌باشد. در این مطلب قصد داریم شش لوازم ورزشی ساده را معرفی کنیم که برای شروع ضروری هستند. با این لوازم ورزشی در منزل و داشتن برنامه منظم می‌توانید به نتیجه دلخواه‌تان برسید.


توپ بدنسازی

توپ بدنسازی می‌تواند به تنهایی برای تمرینات شکمی، استقامت و یا کششی مورد استفاده قرار گیرد. هم‌چنین توپ بدنسازی به همراه وزنه برای تمرینات دشوار حفظ تعادل استفاده می‌شود. زمانی که روی توپ بدنسازی می‌نشینید یا دراز می‌کشید تمام عضلات میانی بدن درگیر می‌شوند. توپ بدنسازی در تناسب عضلات شکمی، ستون فقرات و به طور کلی رسیدن به اندام ایده‌آل کمک می‌کند. در ضمن تمرین با این توپ می‌تواند درد کمر را کاهش دهد. 



کش مقاومتی

کش ورزشی برای تازه کارها و هم‌چنین ورزشکاران حرفه‌ای وسیله‌ای سودمند است. این کش‌ها در سطوح مقاومتی و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند که بسته به توانایی و علاقه‌تان می‌توانید آن را تهیه کنید. کش مقاومتی مانند دمبل در عضله‌سازی بسیار کارآمد است و تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند. هم‌چنین این کش‌ها به فضای بسیار کمی برای نگهداری نیاز دارند و حتی هنگام مسافرت هم می‌توانید آن را به راحتی همراه خود داشته باشید. برای شروع بهتر است یک کش با مقاومت متوسط را تهیه کنید. شما می‌توانید با کوتاه و بلند کردن کش مقاومت آن را کم و زیاد کنید. 



مت یا زیر انداز یوگا

زیرانداز یوگا یکی از لوازم ورزشی ضروری برای باشگاه ورزشی خانگی است. سطح نرم زیرانداز یوگا به‌ شما امکان انجام تمرینات کششی، نشسته و شکمی را می‌دهد. این زیر اندازه‌ها دچار لغزش یا سر خوردگی نمی‌شوند و به شما امکان انجام سریع‌تر و ایمن‌تر تمرینات را می‌دهد. زیرانداز یوگا در طرح و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند.


ست دمبل

ست دمبل برای عضله‌سازی و فرم‌دهی بدن فوق العاده است. یک ست دمبل 1.5 و 2.5 کیلویی برای شروع کافی است. همان‌طور که قدرت‌تان افزایش می‌یابد می‌توانید ست دمبل سنگین‌تری تهیه کنید.


نمایشگر ضربان قلب 

کنترل سطح فشار تمرینات و هم‌چنین مصرف کالری می‌تواند شما را در میزان پیشرفت ورزشی کمک کند. تمرین بسیار سنگین باعث آسیب دیدگی، کوفتگی و تحلیل عضلانی می‌شود. از طرف دیگر تمرینات ساده و کم فشار تاثیر چندانی در رسیدن به اندام ایده‌آل ندارند. استفاده از یک نمایشگر ضربان قلب به شما اجازه می‌دهد تا سطح تمرینات خود را بسنجید. از این طریق می‌توانید ببینید که کدامیک از تمرینات پر فشار و کدامیک بیش‌تر برای افزایش قدرت و عضله‌سازی هستند. برای چربی سوزی مداوم باید ضربان قلب خود را بین 80  تا 85 درصد ماکسیمم ضربان قلب خود نگه دارید. برای محاسبه ماکسیمم ضربان قلب کافیست سن خود را از 200 کم کنید. در زمان تمرینات سعی کنید ضربان قلب خود را بین 80 تا 85 درصد ماکسیمم ضربان قلب محاسبه شده نگه دارید.


ویدیوهای آموزشی

اگر بودجه‌تان برای ثبت نام در کلاس ورزشی کافی نیست بهترین گزینه تهیه ویدیوهای آموزشی است. همگام شدن با ویدیوهای آموزشی شیوه مفرح و جذاب برای انجام تمرینات ورزشی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.